| 
 Színváltás: | 
 
 
 
 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Linkbeszúrás a fórumba - segítség | 
| erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 12:03:06 (Sze) 511. | 
| Ezért is csikorognak a villamosok finoman a szűk ívű kanyarokban.  Tényleg: olyat olvastam, hogy ha a Szergejnek elkopnak a kerekei egy bizonyos határon túl, akkor selejtezik a mozdonyt, mert az a végét jelenti. De miért? Nem lehet új kerekeket betenni? | |
| Előzmény: 510, benzol | |
| benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:49:06 (Sze) 510. | 
| Igen, ott is van ilyen, mint ahogy átmeneti ív is (kivéve alacsony sebességre alkalmas szakaszokon). A vasúti járműveknek differenciálművük sincs, mint a közúti járműveknek, ezen is segít a túlemelés (valamivel kisebb így az ív sugara), bár azt inkább a kúpfelülettel oldják meg, hogy ne csússzon a belső kerék. | |
| Előzmény: 509, erga | |
| erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:10:37 (Sze) 509. | 
| És Fehérvár után a fővonali vasúti pályán is szükség van erre, vagy csak azért borul fel majdnem a vonat, ha meg kell állnia, mert megsüllyedt a pálya egyik oldala? | |
| Előzmény: 508, benzol | |
| << 1 >> |  |