Háj gyerekek!
Az Index magánéletét kissé jobban ismerem az átlagnál, így bízvást állíthatom, hogy ott egész másról van szó, mint az említett két napilap esetében. A Magyar Nemzet és a Népszabadság ugyanis köztudottan a két ellentétes pólust képviseli a magyar közéletben, ennek megfelelően nyilván nem a Népszabadság lesz az a lap, ahol korrekt tájékoztatást olvashatnak azok, akik a szintén nem titkolt módon jobbos Levente legújabb művére kíváncsiak. Való igaz, valóban nem a NOL Online oldalain kellett volna keresnem, de hát ha egyszer azt találtam meg elsőnek... A Magyar Nemzet meg természetszerűeg vastagon polírozta volna a glóriát akkor is, ha amúgy egy átlagos produkcióról lett volna szó. De nem arról volt. Csak épp egy eléggé függetlennek mondható hírportál, az Index sem döntött úgy, hogy a mű valódi kvalitásairól ír, az ok pedig pofonegyszerű: ha lehúzza a rockoperát, az parázs vitákat kelt. Flame-eket, mint pl. ami most itt is megy, és melynek egyértelmű eredménye, hogy mindenki el akarja olvasni az Index cikkét, mindenki az Indexre kattint, és az Indexnek ez az életcélja: ők egyetlen dologból remélhetnek bevételt, semmi másból: a látogatók kattintásainak számából. Nagyjából erről van szó. Az Indexet naponta több millióan megnézik (úgy összességében), és ebből piszkosul sok bevételt szerez a cég; a tavaly megújult fórumot is több 10 millióért rendelték meg egy külső cégtől (ezt is csak megsúgom), és hát igen: mert van pénzük. Kitesznek az oldalakra reklámokat, és minden kattintás (minden oldalletöltés) után a hirdetőktől bizony kapják a kest. Az Indexnek semmi sem szent, egy dolgot kivéve: a látogatottságot. Olyan cikkeket írnak tehát, melyek vonzzák a látogatókat, vitákat és ellenségeskedét szülnek, mert a lényeg: a látogatottság.
Modern, globalizált világban élünk, a fogyasztói társadalom szorításában. Ez pedig ezzel jár.
|