Színváltás: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Linkbeszúrás a fórumba - segítség |
| benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 10:48:40 (Sze) 508. |
Azt nem hiszem, hogy lenne olyan ív autópályán, amelyiknél nincs meg az a bizonyos túlemelés. Hogy nem veszed észre, annak az lehet az oka, hogy van a körív szakasz előtt és után egy ún. "átmeneti ív", amelyik egy klotoid-görbe darabja (praktikusan ezen a szakaszon fordítod a kormánykereket egyenes állásból az ívesbe), és amelyik alatt mellesleg folyamatosan nő a túlemelés. Az ív után, pedig csökken, persze. Az ívben haladva pedig azért nem érzed a túlemelést, mert többek között azért találták ki, hogy ez így legyen
|
|
| Előzmény: 507, Zé | |
| Zé | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 10:03:15 (Sze) 507. |
| Igazad van,még annyit hozzá,hogy sok olyan kanyar is van a pályákon,ami kevésbé,vagy nincs megdöntve az ív középpontja felé. Ezeknél -ha nem csal a fizikai ismeretem-nagyobb a kisodródás veszélye. | |
| Előzmény: 502, benzol | |
| Zé | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 09:58:40 (Sze) 506. |
Igen,ilyenekkel én is mindig találkozok a pályán ! Tök mindegy,hogy mennyivel mész,akkor is ő kell,hogy gyorsabb legyen . Ezek szerintem mániákus betegek.
|
|
| Előzmény: 499 | |
| erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 08:48:49 (Sze) 505. |
| Értem, köszi! | |
| Előzmény: 500, benzol | |
| benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 22:00:44 (K) 503. |
| Szóval, az első mondat eleje: Amíg akkora különbségek vannak a gépjármű-állományon belül, mint amekkorák Magyarországon (átlagéletkor 12 év körüli!), addig... innentől, ahogy volt. | |
| Előzmény: 502, benzol | |
| benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 21:59:04 (K) 502. |
| És még valami, ha már OFF-olunk: Amíg akkora különbségek vannak a gépjármúparkban és főleg a teljesítményre gondolok, addig különösen nem célszerű növelni a sebességhatárokat és ezzel együtt a sebesség-különbségeket. Igaz, hogy az autópályák a legbiztonságosabb elemei a közúthálózatnak, mivel a legproblémásabb konfliktus-típusok (keresztezés, szembemenet) nem lehetségesek. A fonódás és az utólérés viszont megvan, és egy utoléréses balesetnél nem csak a sebességkülönbségtől fog függeni a súlyossága, hanem az abszolut sebességektől is. Magyarul: ritkák a balesetek az autópályákon, a kimenetelük viszont annál súlyosabb. És ezt nem kellene tovább feszíteni magasabb engedélyezett sebességekkel. Ja, és hozzá még annyit, hogy kb. 90 km/h környékén kezd el meredeken nőni a fogyasztás, tehát nem is fair dolog ennél lényegesen nagyobb sebességgel való haladásra kényszeríteni a vezetőket. |
|
| benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:32:32 (K) 501. |
| Az a kedvencem, amikor nem is használja a tompított fényszórót, ami amúgy lakott területen kívül (tehát autópályán is) kötelező, de villogni tud. | |
| Előzmény: 499 | |
| benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:31:14 (K) 500. |
| A tervezési sebesség azt jelenti, hogy azt veszik alapul az út geometriájának meghatározásakor, valamint minden útmenti tárgyat, növényzetet, szóval az egészet ahhoz igazítják. És ez nem csak azt jelenti, hogy mennyivel lehet azokat a kanyarokat bevenni. Ez amúgy is járműtől is függ. Gondoljunk csak egy süllyesztett, széles abronccsal szerelt, széles karosszériájú Porsche autóra, ahol az alváz és a pályaközelisége és a nagy felület miatt komoly szívóerő lép fel, ami az úthoz tapasztja, valamint eleve alacsonyan van a tömegközéppontja. Na, ha ez megvan, gondoljunk egy virsligumis, magas aljú, magas tömegközéppontú akármire (mondjuk egy Daewoo Tico). Nem mindegy, melyikkel szállunk bele 180-nal egy komolyabb ívbe (asszem, a Tico azért tudja ezt a sebességet, de ha nem, akkor is csak egy végletet óhajtottam ábrázolni). Sokkal inkább van szó a belátható távolságról, amit az autópálya közepén húzódó elválasztó sáv, illetve az útmenti berendezések, tárgyak, növényzet (fasorok, zajvédő falak, korlátok, vadrács stb.) alapvetően befolyásolnak. Tehát lehet rajta repeszteni, de nem biztos, hogy egy hirtelen helyzetben lesz időd korrigálni, egész pontosan, hogy amikorra meglátsz valamit, nem késő-e már. És akkor lehet számolni, hogy mennyivel hosszabb úton állsz meg 160-ról, mint 130-ról. Még valami: Halálos balesetet csak egyszer lehet szenvedni, minden "út császára" elmondhatja, hogy még sosem volt ilyenje. |
|
| Előzmény: 498, erga | |
| erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 18:04:38 (K) 498. |
Ez mind így van, de annyit kérdeznék: miért lenne baj, ha a 130 helyett 160 lenne? Mit értünk tervezési sebesség alatt? Az M7 (nem a régi ügető) szvsz alkalmas akár 200 feletti sebességekre is - persze csak a szerény elméleteim szerint.
|
|
| Előzmény: 497, benzol | |
| benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:37:14 (K) 497. |
| És ez a nem korlátozott sebesség is csak mint általános szabály igaz, valójában nagyon sok szakaszon van kitáblázott sebességkorlátozás. Továbbá a magyar autópályák jó része a 130-ra sem alkalmas, a tervezési sebesség miatt. És van még jónéhány ok, ami miatt eszetlenség lenne akár csak emelni a jelenlegi 130km/h határt. Pl. a nem kellőképp felnőtt gépjárművezetők miatt. Az ilyen sokszáz lovas járgányokkal is az a baj kis hazánkban, hogy akik ilyenre gyúrnak, azok szellemileg és morálisan egy talicska irányítására sem alkalmasak. Legtöbbjük akkora suttyó, hogy semmilyen közösségben való létre nem lenne szabad engedni őket, de hát nálunk szabadság és demokrácia van... |
|
| Előzmény: 491 | |
| erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:21:23 (K) 496. |
Tényleg jó.
|
|
| Előzmény: 494, Lilike | |
| Lilike | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:14:56 (K) 494. |
Ez jó. Jó lehet, ilyen egyszerűnek lenni...![]()
|
|
| erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:11:00 (K) 493. |
Sokszor hallhattuk a nők részéről pontokba gyűjtve azokat a szabályokat, melyeket meg kell szívlelnünk. Most álljon itt pár a férfiak részéről is. Mindegyik sorszáma 1., mert egyformán fontosak. ![]() 1. Tanuld meg használni a WC-ülőkét. Nagylány vagy. Ha fel van hajtva, hajtsd le. Nekünk felhajtva kell, nektek lehajtva. Sosem hallatok minket arról panaszkodni, hogy megint lehajtva hagytátok. 1. Sírás = zsarolás 1. Azt kérd, amit akarsz. Tisztázzuk: a finom utalások nem működnek. A nyomatékosított utalások nem működnek. Az egyértelmű utalások sem működnek. Csak mondd! 1. Az igen és nem tökéletesen megfelelő válaszok szinte minden kérdésre. 1. Bármi, amit 6 hónapnál régebben mondtunk, nem felhasználható vita közben. Igazából minden megjegyzésünk érvényét veszíti 7 nap után. 1. Ha az, amit mondunk kétféleképp érthető, és az egyik megsért, elszomorít vagy feldühít, akkor mi a másikra gondoltunk. 1. Megkérhettek, hogy csináljunk meg valamit, vagy megmondhatjátok, hogy milyen legyen. De azt ne, hogy hogyan. Ha már tudod, hogyan lehet a legjobban megcsinálni, tedd meg magad! 1. Amikor csak lehet, a feltétlen szükséges mondanivalódat a reklámok alatt mondd el!. 1. Kolumbusz Kristófnak nem volt szüksége iránymutatásokra. Nekünk sincs. 1. Minden férfi csak 16 színben lát, mint a Windows alapbeállításnál. Például a barack az egy gyümölcs, nem szín. A padlizsán az zöldség. Fogalmunk sincs, mi az a mályva. 1. Ha azt kérdezzük mi baj, és azt mondjátok, "semmi", akkor úgy viselkedünk, mintha semmi baj se lenne. Tudjuk, hogy hazudtatok, de nem éri meg a zűrt. 1. Ha felteszel egy kérdést, amire nem akarsz választ hallani, akkor olyan választ fogsz kapni, amit nem akarsz hallani. 1. Ha valahova el kell mennünk, bármit is viselsz, az nagyszerű. De tényleg. 1. Ne kérdezd meg, hogy min gondolkodunk, kivéve, ha felkészülten tudsz beszélgetni olyan témákról, mint a futball, lőfegyverek vagy versenyautók. 1. Elég ruhád van. 1. Túl sok cipőd van. |
|
| erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 15:50:41 (K) 492. |
| Persze, 300 lóerő felett úgyis csak az ember számít. Én sem tartom különösebben sokra az ilyeneket, most azonban arra a megdöbbentő gányságra szerettem volna felhívni a figyelmet, amelyet ez az autó emellett produkál. | |
| Előzmény: 490, benzol | |
| benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 13:34:22 (K) 490. |
| Szigorúan saját, szubjektív véleményem szerint ez egy gizda, farokhosszabbító járgány. Mi a reteknek a 350 km/h egy szériaautónál? | |
| Előzmény: 489, erga | |
| erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 13:14:10 (K) 489. |
Szeretném felhívni a közlekedésmérnök zenészek figyelmét arra, hogy megjelent egy új BMW. Ez itt. 810 lóerős, a végsebessége jóval 350 km/h felett van, meg a többi duma. Aztán megnéztem róla a többi képet, többek között ezt is. Az egyik hozzáértőbb kolléga azt mondta, hogy a hegesztés valami ocsmány (balra-jobbra kiugorva), a varratvég nincs összedolgozva, és hogy ilyen munkáért ő még a vízvezetékszerelőt sem fizetné ki. Aztán ugye a bilincs félig ráfog a szalagra, a csavarok biztosításához pedig csak a kerítésből kitekert drót maradt.
|
|
| erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 09:04:00 (K) 488. |
|
|
| benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.26 11:09:58 (H) 487. |
A 90-es évek elején, amikor bejöttek a multik, akkor szaporodtak el az egyszerű üzletkötők, mint "sales manager"-ek. Kitalálták aztán, hogy a takarítónő pedig cleaning manager ![]() Informatikai tanulmányok alapján a lépcsőt csak diszkrét lejtő néven emlegettük
|
|
| Jelbeszéd | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.25 19:34:35 (V) 486. |
| Csak egy A N Y A ? Egy nőtől - miközben jogosítványát újította meg egy önkormányzati hivatalban - egy adatfelvevő hölgy megkérdezte, hogy mi a jelenlegi foglalkozása. A megkérdezett egy ideig tétovázott. Bizonytalan volt, hová is sorolja magát. "Arra gondolok," magyarázta az adategyeztető, "hogy van-e munkája,vagy csak..?" "Természetesen van munkám!" csattant fel a nő. "Anya vagyok." "Nincs 'anya' kategóriánk foglalkozásként. A 'háztartásbeli' fedi le ezt." mondta az adatfelvevő segítőkészen. Már el is felejtettem ezt a történetet, mígnem egyik nap ugyanilyen helyzetben találtam magam a városházán. A hivatalnok nyilvánvalóan egy karrierista nő volt. Magabiztosan, hatékonyan dolgozott, olyan jól csengő címet viselt, mint például "Hivatali kikérdező" vagy "Városi adatfelvevő". "Mi a foglalkozása?" kérdezte. Mi késztetett arra, hogy ezt mondjam? Nem tudom. A szavak egyszerűen kibuggyantak belőlem. "Gyermekfejlődési és emberi kapcsolatok területén dolgozom társkutatóként." A hivatalnok abbahagyta pillanatnyi munkáját, golyóstolla megállt a levegőben. Felnézett, mint, aki rosszul hallott. Megismételtem a titulust lassan, kihangsúlyozva a leglényegesebb szavakat. Aztán csodálkozva láttam, hogy ezt mind leírta nagy fekete betűkkel a hivatalos kérdőívre. "Megkérdezhetem," mondta a nő érdeklődve, "egész pontosan mit csinál ezen a területen?" Hűvösen, az izgalom legkisebb jele nélkül a hangomban, szinte kívülről hallottam, amint így válaszolok: "Folyamatos kutatási programban veszek részt (melyik anya nem) laboratóriumban és terepen is.(normálisan azt mondtam volna kint és bent). Dolgozom a Felettesemnek (elsőként az Úrnak, aztán egész családomnak), és van már négy kreditem is.(mindegyik lány). Természetesen a munkámhoz tartozó tevékenység igényli a legtöbb figyelmet az ember- szakmákban (melyik anya tagadja?) és gyakran dolgozom 14 órát 1 nap (inkább 24-et). Ebben a munkában jóval több a kihívás, mint más, "átlagos" foglalkozásoknál. A jutalom inkább a megelégedettség, mint pusztán a pénz". Érzékelhetően folyamatosan nőtt az elismerés a hivatalnok hangjában, amint kitöltötte a nyomtatványt. Felállt és személyesen kísért az ajtóig. Miközben hazafelé vezettem, fényes új karrierem lebegett a szemem előtt. Otthon 13, 7 és 3 éves labor-asszisztenseim üdvözöltek. Az emeletről hallottam új (6 hónapos) kísérleti modellünket gyermekfejlesztési programunkból, amint új hangmintáit próbálgatja. Úgy éreztem, ütést mértem a bürokráciára. Hivatalos feljegyzés készült rólam egy, az emberek számára elfogadhatóbb foglalkozásról. "Egy újabb anya", vagy 'Anyaság" már nem hangzik elég jól. Micsoda pompás pálya! Különösen, ha van egy titulus is az ajtón. Netán ez teszi a nagymamákat "haladó" kutatási munkatárssá a gyermekfejlesztési és emberi kapcsolatok területén, a dédnagymamákat pedig a haladó kutatási munkatársak ellenőreivé? Szerintem igen! Még azt is gondolom, hogy a nagynénik kutatási munkatárs asszisztenssé léphetnének elő! |
|
| Zé | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.22 13:34:15 (Csü) 485. |
| Az anyós haldoklik az ágyon: -Jaj,mindjárt meghalok! ... A plafonon meg ott van egy pók! ...Mire a veje: -Mama ! Egyszerre csak egy dologra koncentráljon! |
|
| << < 30 31 32 33 34 35 36 37 38 > >> |
|