Színváltás: |
|
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.14 16:24:23 (P) 11671. |
Őrültség lenne, már bocs. Ami van, azt lépik túl. És hirtelen néhány tonna táblát is ki kellene helyezni olyan útszakaszokra, ahol a belátható úthossz miatt korlátozni kellene a sebességet (így is van ilyen szép számmal), épp annyira, mint most az előírt korlát. De ez csak egy huszadrangú probléma lenne. Sokkal durvább, hogy töredéke szerepel a költségvetésben annak, amennyit csak a jelenlegi állapot fenntartásának elérése érdekében a közutakra kellene költeni. Ebből az következik, hogy folyamatosan romlik az utak állapota, ami újabb sebességkorlátozások bevezetését vonja maga után. Megjegyzem, sanszos, hogy ez lesz az autópályáink sorsa is hamarosan, mármint a szétrohadás. Ilyen körülmények, valamint a hazai utakon tapasztalható katasztrofális morál mellett nagyjából számosítható is lenne annak következménye, ha megemelnék a sebességhatárokat. Sajnos, nagyon sok motoros van, aki a "kihaénnem" alapon kezeli az egész helyzetét a közlekedésben, illetve keveri a szabadságot a szabadossággal. Igen, ilyenkor jön, hogy debezzeg az autósok is. Csak hát azok a nagyságrendek nagoyn csúnyák. És persze, amikor emlékeztetnek egy szereplőt a felelősségére, az nem szokott tetszeni neki. De tudomásul kell venni, hogy ez egy veszélyes üzem, és itt szituációk tömkelege van, amikor egész egyszerűen nem szabad tévedni, nem szabad nem észrevenni, figyelembe venni dolgokat. Bocsánat, abbahagytam már, menjünk át valami szaktopikba |
|
Előzmény: 11667, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.14 13:54:00 (P) 11668. |
Na jó, legyen az csak 15-20%. | |
Előzmény: 11667, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.14 13:51:51 (P) 11667. |
Kényes téma, ezekból óriási flame szokott lennei mindig autós-motoros fórumokon. Én mindenesetre egyetértek - azzal az egyetlen különbséggel, hogy szerintem a KRESZ által meghatározott sebességhatárokat, ill. a táblák által mutatottakat meg kéne emelni 20-30%-kal, felette pedig rendesen büntetni. És persze csak itthon áll ez a véleményem, Ausztriában pl. szvsz helyes, jó közlekedést lehetővé tevő értékek vannak a táblákon. | |
Előzmény: 11666, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.14 13:26:26 (P) 11666. |
Amúgy meg végig kell gondolni az alábbiakat: -Magyarországon a vezető baleseti ok a gyorshajtás. Ez alatt nem csak a megengedettnél gyorsabb haladást kell érteni, hanem az ún. "relatív" gyorshajtást, amelyiknél figyelembe kell(ene) venni az út- és látási viszonyokat, a jármű és azon belül is különösen a gumiabroncsok állapotát lehetőségeit, valamint a forgalmi helyzetet, stb. -Motorkerékpárt már nagyon olcsón is lehet szerezni, olyat, amelyikkel már rendesen lehet hasítani. Mindezt úgy, hogy semmilyen védelmet nem nyújt a rajta ülő(k)nek. -Motorkerékpáros "jogsit" lehet szerezni, de valódi jártasságot sokkal hosszabb idő alatt, mint egy személygépkocsihoz (ezt meg kell tudni ülni, minden helyzetben). -A motorosok forgalomban, illetve balesetekben elfoglalt szerepe, részarány között egy nagyságrendnyi különbség van, nem csak a fentebbi műszaki jellegű okok miatt. Ez csak egy hirtelen szakmai gondolatsor volt részemről, Cila konkrét esetének részletesebb ismerete nélkül. Elnézést kérek azoktól, akiket ez zavar, vagy bánt. Nálam "vörös posztó" a téma. Szóban szívesen kifejtem bővebben is. |
|
Előzmény: 11664, Cila |
<< 1 >> |
|