És még valami, ha már OFF-olunk:
Amíg akkora különbségek vannak a gépjármúparkban és főleg a teljesítményre gondolok, addig különösen nem célszerű növelni a sebességhatárokat és ezzel együtt a sebesség-különbségeket. Igaz, hogy az autópályák a legbiztonságosabb elemei a közúthálózatnak, mivel a legproblémásabb konfliktus-típusok (keresztezés, szembemenet) nem lehetségesek. A fonódás és az utólérés viszont megvan, és egy utoléréses balesetnél nem csak a sebességkülönbségtől fog függeni a súlyossága, hanem az abszolut sebességektől is. Magyarul: ritkák a balesetek az autópályákon, a kimenetelük viszont annál súlyosabb. És ezt nem kellene tovább feszíteni magasabb engedélyezett sebességekkel.
Ja, és hozzá még annyit, hogy kb. 90 km/h környékén kezd el meredeken nőni a fogyasztás, tehát nem is fair dolog ennél lényegesen nagyobb sebességgel való haladásra kényszeríteni a vezetőket.
|