Színváltás: |
|
Linkbeszúrás a fórumba - segítség |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:10:37 (Sze) 509. |
És Fehérvár után a fővonali vasúti pályán is szükség van erre, vagy csak azért borul fel majdnem a vonat, ha meg kell állnia, mert megsüllyedt a pálya egyik oldala? | |
Előzmény: 508, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 10:48:40 (Sze) 508. |
Azt nem hiszem, hogy lenne olyan ív autópályán, amelyiknél nincs meg az a bizonyos túlemelés. Hogy nem veszed észre, annak az lehet az oka, hogy van a körív szakasz előtt és után egy ún. "átmeneti ív", amelyik egy klotoid-görbe darabja (praktikusan ezen a szakaszon fordítod a kormánykereket egyenes állásból az ívesbe), és amelyik alatt mellesleg folyamatosan nő a túlemelés. Az ív után, pedig csökken, persze. Az ívben haladva pedig azért nem érzed a túlemelést, mert többek között azért találták ki, hogy ez így legyen | |
Előzmény: 507, Zé |
Zé | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 10:03:15 (Sze) 507. |
Igazad van,még annyit hozzá,hogy sok olyan kanyar is van a pályákon,ami kevésbé,vagy nincs megdöntve az ív középpontja felé. Ezeknél -ha nem csal a fizikai ismeretem-nagyobb a kisodródás veszélye. | |
Előzmény: 502, benzol |
<< 1 >> |
|