Színváltás: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Linkbeszúrás a fórumba - segítség |
| benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:49:06 (Sze) 510. |
| Igen, ott is van ilyen, mint ahogy átmeneti ív is (kivéve alacsony sebességre alkalmas szakaszokon). A vasúti járműveknek differenciálművük sincs, mint a közúti járműveknek, ezen is segít a túlemelés (valamivel kisebb így az ív sugara), bár azt inkább a kúpfelülettel oldják meg, hogy ne csússzon a belső kerék. | |
| Előzmény: 509, erga | |
| erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:10:37 (Sze) 509. |
| És Fehérvár után a fővonali vasúti pályán is szükség van erre, vagy csak azért borul fel majdnem a vonat, ha meg kell állnia, mert megsüllyedt a pálya egyik oldala? | |
| Előzmény: 508, benzol | |
| benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 10:48:40 (Sze) 508. |
Azt nem hiszem, hogy lenne olyan ív autópályán, amelyiknél nincs meg az a bizonyos túlemelés. Hogy nem veszed észre, annak az lehet az oka, hogy van a körív szakasz előtt és után egy ún. "átmeneti ív", amelyik egy klotoid-görbe darabja (praktikusan ezen a szakaszon fordítod a kormánykereket egyenes állásból az ívesbe), és amelyik alatt mellesleg folyamatosan nő a túlemelés. Az ív után, pedig csökken, persze. Az ívben haladva pedig azért nem érzed a túlemelést, mert többek között azért találták ki, hogy ez így legyen
|
|
| Előzmény: 507, Zé | |
| << 1 >> |
|