Attól tartok, hogy ez a zenészek részéről "csak" munka. Ha megnézzük, "honnan jöttek", nem is nagyon kell csodálkozni ezen. Maróthy Zoltán korábban az Ossian, majd a Fahrenheit tagja, nem kifejezetten ez a stílus (HR/HM). Lengyelfi Miklóst a KFT-ből ismerhetjük, megfordult még a Pénz és a Barbaro együttesekben is. Závodi Gábor anno a Mex nevű együttesben játszott, ahogy emlékszem, inkább buli-rock volt, semmiképp sem Koncz Zsuzsa vonulata. Tiba Sanyi pedig jazz-dobos, amúgy nem egy fapofa (őt ismerem személyesen is). Fúziós jazz-t játszó bandákban is előfordult, mint ahogy a már nemzetközi hírű Jazzpression-ben, avagy a Táncosokkal Farkalók nevű príma zenekarban is.
Nyilván, nem érzik annyira magukénak ezeket a dalokat, mint azok tennék, akik írták, avagy annak idején játszották. Egyébként kiváló muzsikusok mind, bár én speciel Z.Gábor munkásságát annyira nem csípem, épp az önkényes átdolgozásai és a nem túl fantáziadús hangszerelései miatt (lásd még: Csinibaba).
Az pedig a zene egyik -amúgy fantasztikus- sajátossága, hogy egyenként kiváló teljesítményekből nem feltétlenül lesz hangulat is. Fenntartva, hogy ezek a zenészek megállják a helyüket, felmerül a kérdés, hogy mégis, hogyan és miért koptak ki KZs mellől a korábbi, amúgy mai napig is aktív zenésztársak.
|