Színváltás:
#FFFFFF #FFCCCC #FFCC99 #FFFF99 #FFFFCC #99FF99 #99FFFF #CCFFFF #CCCCFF #FFCCFF
#CCCCCC #FF6666 #FF9966 #FFFF66 #FFFF33 #66FF99 #33FFFF #66FFFF #9999FF #FF99FF
#C0C0C0 #FF0000 #FF9900 #FFCC66 #FFFF00 #33FF33 #66CCCC #33CCFF #6666CC #CC66CC
#999999 #CC0000 #FF6600 #FFCC33 #FFCC00 #33CC00 #00CCCC #3366FF #6633FF #CC33CC
#666666 #990000 #CC6600 #CC9933 #999900 #009900 #339999 #3333FF #6600CC #993399
#333333 #660000 #993300 #996633 #666600 #006600 #336666 #000099 #333399 #663366
#000000 #330000 #663300 #663333 #333300 #003300 #003333 #000066 #330099 #330033


Bejelentkezés:
Nick:
Jelszó:
Keresés a hozzászólásokban:
Szöveg:
Nick: pontosan
Év: hó: nap: óra: óta
Topicok és felhasználók keresése:
Topic:
Felhasználó:
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Válassz topicot:
TopicnévUtolsó hozzászólás
Illés Lajos Emlékturné 2016Zakwift 2025.10.28 09:00:25
VendégkönyvG.TIBI 2025.10.24 14:16:23
A ZenekarnakJoly 2024.07.28 22:59:23
Erdély kirándulásJoly 2024.07.28 22:57:06
Konyhai dolgokLathan 2023.08.19 00:51:22
Ünnepek/születésnap,névnap/cyl 2021.08.11 08:44:04
Sportcyl 2021.05.21 11:10:11
Műszaki dolgokistvan5555 2017.02.14 23:24:24
Humorcseresznyevirág 2015.07.04 15:03:22
Aranyköpések, aforizmákcseresznyevirág 2013.08.31 17:43:11
Plitvicei kirándulásszürke bagoly 2008.10.26 08:14:38


<<   <   29   30   31   32   33   34   35   36   37   >   >>  

Humor   1121
Linkbeszúrás a fórumba - segítség

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 22:40:13 (Sze) 528.
Ezen már túl vagyok, nem figyeltem. Elnézést.
  Előzmény: 526, Zé

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 21:12:50 (Sze) 527.
Jó, nyitok egy ilyen topicot. Kezdésnek fel is vetek egy érdekes kérdést.
  Előzmény: 522, svédasztal

Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 19:41:56 (Sze) 526.
Már bocsánat,de a fronthajtású autóban miért volna hátul a diff.mű,mikor a két hátsó kerék független tengelyen forog
  Előzmény: 516, benzol

Lilike Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:57:34 (Sze) 525.
Én gimiben és általánosba is A-s voltam. Viszont van C típusú nyelvvizsgám, kettő is.
  Előzmény: 524, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:46:57 (Sze) 524.
Én C vágányos vagyok, ha már vasút... ráadásul járműműszaki hülyeségeket is írok. Elnézést.
  Előzmény: 523, Lilike

Lilike Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:39:51 (Sze) 523.
Szerintem Ti vagytok defisek....

svédasztal Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:45:05 (Sze) 522.
Szerintem ezt inkább egy technikai topicban kéne megtárgyalni...
  Előzmény: 521, svédasztal

svédasztal Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:43:29 (Sze) 521.
A differeciál-zár egy extra-felszerelés a diff.müven, a lényege, hogy ki tudod kapcsolni a diff.müvet, ezáltal akkor is el tudsz indulni, ha az egyik kerék kipörög. Elsösorban terepjáró autókra szerelik, de buszokon is egyre inkább elöfordul. Mivel csúszásmentes úton nem szabad használni, mert súlyos kárt tud okozni, ezért találták ki az általad említett "önzáró diffzárat" Ez automatikusan zárja a difit, ha az egyik kerék megpörög, és nem tudod úgyfelejteni. Hasonló elven müködik pl. az ABS is. (ami nem azonos az A.B.S.Z. -el)
  Előzmény: 519, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:31:13 (Sze) 520.
Mármint az önzáró diffizárral, na.
  Előzmény: 519, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:30:50 (Sze) 519.
Bocsánat, lehet, hogy keverem a differenciálművet a differenciálzárral.
  Előzmény: 517, erga

svédasztal Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:28:10 (Sze) 518.
Jó, hogy ez a humor-topic, tehát ez itt elfér... Egyébként nincs igazad. (amúgy autógépész volnék...)

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:25:02 (Sze) 517.
A mozdonyok adatai között van egy olyan, hogy legkisebb bejárható pályaívsugár. Gondolom ez nyilván azért van megadva, mert nincs bennük diffi, különben ez tetszőlegesen kicsi lehetne.

A villamosokhoz nem értek, majd eldöntitek, mi van benne.

Viszont a fronthajtásos autókon hátul szerintem nincs diffi, hiszen ott eleve független a felfüggesztés (és hajtás sincs), elöl viszont kell lennie, ezért nem lehet elindulni, ha csak az egyik kerék van jégen és a másik száraz aszfalton.

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:18:50 (Sze) 516.
A fronthajtásos szgk-n is a hátsó tengelyen van a diff.mű.
  Előzmény: 515, svédasztal

svédasztal Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:14:36 (Sze) 515.
A villamosban nincs difi. Benzolt szeretném kijavítani: közúti jármüveken nem a hátsó tengelyen van a differenciálmü, hanem a hajtott tengelyen. (ami a mai személyautók többségén elöl van.)
  Előzmény: 514, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:09:20 (Sze) 514.
Tehát a villamosban van diffi. Ezt nem tudtam.
  Előzmény: 513, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 14:14:26 (Sze) 513.
Nem azért
Kanyarban haladva a belső kerék útja rövidebb. Közúton ez merev tengely esetén cinkes, a belső kerék emiatt csúszna. Ezért van a hátsó tengelyen a differenciálmű, ami nevében is hordozza funkcióját: kiegyenlíti a futáskülönbséget. Vasúton nincs ilyen, viszont ívben a külső kerék "felfut" a sínszálra, a belső kissé lefut róla, így a külsőnél a kúpos kerékfelület miatt nagyobb sugáron gördül, mígy a belső kisebben, így aztán azonos fordulat alatt a két kerék különböző utat jár be. A csikorgás azért van, mert a szűk ívben a néhány milliméterrel nagyobb nyomtáv ellenére is befeszül a forgóváz. Meg is lehet nézni, hogyan kopnak ezek a sínek. "Legszebb" példa a Moszkva téren az 56-os hurokvágánya.
  Előzmény: 511, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 13:17:15 (Sze) 512.

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 12:03:06 (Sze) 511.
Ezért is csikorognak a villamosok finoman a szűk ívű kanyarokban.

Tényleg: olyat olvastam, hogy ha a Szergejnek elkopnak a kerekei egy bizonyos határon túl, akkor selejtezik a mozdonyt, mert az a végét jelenti. De miért? Nem lehet új kerekeket betenni?
  Előzmény: 510, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:49:06 (Sze) 510.
Igen, ott is van ilyen, mint ahogy átmeneti ív is (kivéve alacsony sebességre alkalmas szakaszokon). A vasúti járműveknek differenciálművük sincs, mint a közúti járműveknek, ezen is segít a túlemelés (valamivel kisebb így az ív sugara), bár azt inkább a kúpfelülettel oldják meg, hogy ne csússzon a belső kerék.
  Előzmény: 509, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:10:37 (Sze) 509.
És Fehérvár után a fővonali vasúti pályán is szükség van erre, vagy csak azért borul fel majdnem a vonat, ha meg kell állnia, mert megsüllyedt a pálya egyik oldala?
  Előzmény: 508, benzol

<<   <   29   30   31   32   33   34   35   36   37   >   >>