Színváltás: |
|
Linkbeszúrás a fórumba - segítség |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 09:19:48 (Csü) 530. |
Apropó: Két szőke az előszobában, mindkettő a titkárnői állásra jelentkezett: -Nekem van érettségim! -Nekem kettő is! |
|
Előzmény: 529, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 07:25:38 (Csü) 529. |
Viszont van C típusú nyelvvizsgám, kettő is. Irigyellek. Én most készülök a másodikra, de már elegem van. |
|
Előzmény: 525, Lilike |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 22:40:13 (Sze) 528. |
Ezen már túl vagyok, nem figyeltem. Elnézést. | |
Előzmény: 526, Zé |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 21:12:50 (Sze) 527. |
Jó, nyitok egy ilyen topicot. Kezdésnek fel is vetek egy érdekes kérdést. | |
Előzmény: 522, svédasztal |
Zé | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 19:41:56 (Sze) 526. |
Már bocsánat,de a fronthajtású autóban miért volna hátul a diff.mű,mikor a két hátsó kerék független tengelyen forog | |
Előzmény: 516, benzol |
Lilike | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:57:34 (Sze) 525. |
Én gimiben és általánosba is A-s voltam. Viszont van C típusú nyelvvizsgám, kettő is. | |
Előzmény: 524, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:46:57 (Sze) 524. |
Én C vágányos vagyok, ha már vasút... ráadásul járműműszaki hülyeségeket is írok. Elnézést. | |
Előzmény: 523, Lilike |
Lilike | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:39:51 (Sze) 523. |
Szerintem Ti vagytok defisek.... |
svédasztal | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:45:05 (Sze) 522. |
Szerintem ezt inkább egy technikai topicban kéne megtárgyalni... | |
Előzmény: 521, svédasztal |
svédasztal | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:43:29 (Sze) 521. |
A differeciál-zár egy extra-felszerelés a diff.müven, a lényege, hogy ki tudod kapcsolni a diff.müvet, ezáltal akkor is el tudsz indulni, ha az egyik kerék kipörög. Elsösorban terepjáró autókra szerelik, de buszokon is egyre inkább elöfordul. Mivel csúszásmentes úton nem szabad használni, mert súlyos kárt tud okozni, ezért találták ki az általad említett "önzáró diffzárat" Ez automatikusan zárja a difit, ha az egyik kerék megpörög, és nem tudod úgyfelejteni. Hasonló elven müködik pl. az ABS is. (ami nem azonos az A.B.S.Z. -el) | |
Előzmény: 519, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:31:13 (Sze) 520. |
Mármint az önzáró diffizárral, na. | |
Előzmény: 519, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:30:50 (Sze) 519. |
Bocsánat, lehet, hogy keverem a differenciálművet a differenciálzárral. | |
Előzmény: 517, erga |
svédasztal | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:28:10 (Sze) 518. |
Jó, hogy ez a humor-topic, tehát ez itt elfér... Egyébként nincs igazad. (amúgy autógépész volnék...) |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:25:02 (Sze) 517. |
A mozdonyok adatai között van egy olyan, hogy legkisebb bejárható pályaívsugár. Gondolom ez nyilván azért van megadva, mert nincs bennük diffi, különben ez tetszőlegesen kicsi lehetne. A villamosokhoz nem értek, majd eldöntitek, mi van benne. Viszont a fronthajtásos autókon hátul szerintem nincs diffi, hiszen ott eleve független a felfüggesztés (és hajtás sincs), elöl viszont kell lennie, ezért nem lehet elindulni, ha csak az egyik kerék van jégen és a másik száraz aszfalton. |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:18:50 (Sze) 516. |
A fronthajtásos szgk-n is a hátsó tengelyen van a diff.mű. | |
Előzmény: 515, svédasztal |
svédasztal | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:14:36 (Sze) 515. |
A villamosban nincs difi. Benzolt szeretném kijavítani: közúti jármüveken nem a hátsó tengelyen van a differenciálmü, hanem a hajtott tengelyen. (ami a mai személyautók többségén elöl van.) | |
Előzmény: 514, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:09:20 (Sze) 514. |
Tehát a villamosban van diffi. Ezt nem tudtam. | |
Előzmény: 513, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 14:14:26 (Sze) 513. |
Nem azért Kanyarban haladva a belső kerék útja rövidebb. Közúton ez merev tengely esetén cinkes, a belső kerék emiatt csúszna. Ezért van a hátsó tengelyen a differenciálmű, ami nevében is hordozza funkcióját: kiegyenlíti a futáskülönbséget. Vasúton nincs ilyen, viszont ívben a külső kerék "felfut" a sínszálra, a belső kissé lefut róla, így a külsőnél a kúpos kerékfelület miatt nagyobb sugáron gördül, mígy a belső kisebben, így aztán azonos fordulat alatt a két kerék különböző utat jár be. A csikorgás azért van, mert a szűk ívben a néhány milliméterrel nagyobb nyomtáv ellenére is befeszül a forgóváz. Meg is lehet nézni, hogyan kopnak ezek a sínek. "Legszebb" példa a Moszkva téren az 56-os hurokvágánya. |
|
Előzmény: 511, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 13:17:15 (Sze) 512. |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 12:03:06 (Sze) 511. |
Ezért is csikorognak a villamosok finoman a szűk ívű kanyarokban. Tényleg: olyat olvastam, hogy ha a Szergejnek elkopnak a kerekei egy bizonyos határon túl, akkor selejtezik a mozdonyt, mert az a végét jelenti. De miért? Nem lehet új kerekeket betenni? |
|
Előzmény: 510, benzol |
<< < 29 30 31 32 33 34 35 36 37 > >> |
|