Színváltás: |
|
Linkbeszúrás a fórumba - segítség |
svédasztal | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:43:29 (Sze) 521. |
A differeciál-zár egy extra-felszerelés a diff.müven, a lényege, hogy ki tudod kapcsolni a diff.müvet, ezáltal akkor is el tudsz indulni, ha az egyik kerék kipörög. Elsösorban terepjáró autókra szerelik, de buszokon is egyre inkább elöfordul. Mivel csúszásmentes úton nem szabad használni, mert súlyos kárt tud okozni, ezért találták ki az általad említett "önzáró diffzárat" Ez automatikusan zárja a difit, ha az egyik kerék megpörög, és nem tudod úgyfelejteni. Hasonló elven müködik pl. az ABS is. (ami nem azonos az A.B.S.Z. -el) | |
Előzmény: 519, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:31:13 (Sze) 520. |
Mármint az önzáró diffizárral, na. | |
Előzmény: 519, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:30:50 (Sze) 519. |
Bocsánat, lehet, hogy keverem a differenciálművet a differenciálzárral. | |
Előzmény: 517, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:25:02 (Sze) 517. |
A mozdonyok adatai között van egy olyan, hogy legkisebb bejárható pályaívsugár. Gondolom ez nyilván azért van megadva, mert nincs bennük diffi, különben ez tetszőlegesen kicsi lehetne. A villamosokhoz nem értek, majd eldöntitek, mi van benne. Viszont a fronthajtásos autókon hátul szerintem nincs diffi, hiszen ott eleve független a felfüggesztés (és hajtás sincs), elöl viszont kell lennie, ezért nem lehet elindulni, ha csak az egyik kerék van jégen és a másik száraz aszfalton. |
<< 1 >> |
|