Színváltás: |
|
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 18:24:03 (Csü) 9705. |
Ha már főzés, megragadhatnánk üstökénél a fő különbséget: Nem elég azt tudni, hogy hogyan kell valamit megfőzni. Azt sem árt, hogy mi miért van úgy abban a receptben. Ahhoz, hogy alkotni tudjál, valamint hogy az alapanyagok minőségéhez/állapotához megfelelően alkalmazkodni tudj, ezt is ismerni kell. Zene terén mondogatják, hogy elő kell adni a művet, nem csak lejátszani a kottát. Mecsoda különbség! |
|
Előzmény: 9693 |
Rocktóber | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 16:43:34 (Csü) 9704. |
Hol jelentkezzek a Ki mit tud?-ra? Én jelentkeznék ének kategóriában. |
Az Utolsó Európai | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 16:23:09 (Csü) 9703. |
Szerintem a szeretettel készülés az ihletettség egy típusa. | |
Előzmény: 9700, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 16:05:05 (Csü) 9700. |
Egy butának tűnő kérdés: van olyan, hogy szeretettel készül valami? Ha igen, hogy működik? (aztán mára lassan el is köszöntem) | |
Előzmény: 9699 |
Az Utolsó Európai | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 15:58:43 (Csü) 9698. |
Persze. Távol álljon tőlem, hogy lebecsüljem a főzést, mindig is a misztikus tudományoknak kijáró tisztelettel tekintettem rá... | |
Előzmény: 9697 |
Gábrosz <; | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 15:48:24 (Csü) 9696. |
persze, a főzés is művészet, ezt Paul McCartney is bizonyítja a krumplipüré-alkotás mesterségével : |
|
Előzmény: 9693 |
Az Utolsó Európai | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 15:41:07 (Csü) 9695. |
Először ellent akartam mondani, de rájöttem, hogy nem tudok főzni... Úgyhogy csak nagyon óvatosan: a zene abból a szempontból tér el gyökeresen pl. a főzéstől, hogy van matematikája, s ennek a rendszerét bizony tanulni kell. Én inkább az építészethez hasonlítanám, de majd jön egy építész és rávilágít, hogy ez miért rossz párhuzam... | |
Előzmény: 9693 |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 15:36:10 (Csü) 9694. |
Benzol, átállítanád annak a böngészőnek a karakterkódolását Unicode-ról valami emberire? | |
Előzmény: 9690, benzol |
Gábrosz <; | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 15:07:26 (Csü) 9692. |
igen, általában így gondolják az emberek (mármint akik gondolkodnak ezen). nem sokan értettek egyet ezzel eddig velem, nem is akarok győzködni, én érzek abban igazságot (talán nem a legkifejezőbben sikerül ezt írásba fordítanom), de nem erőltetem rá senkire... Utolsó Európaira: igen, valóban benne van ez a veszély a tanulásban (noha írtad is, ez nagyon csekély), de aki elsajátít valahonnan egy apró kreativitást, az tud úgy tanulni, hogy mellette szabadon hagyja a "nem biztos, hogy úgy van az" lehetőségét is, és ha eszébe jut igazabb, eredetibb, más, akkor azt építi magába, s ha még alkot is belőle valamit, akkor lesz ő az ilyen zseniszerűség.. na nem akartam eszet osztani, ezek csak jó régi gondolatfuttatásaim voltak, gondoltam megosztom, ha már szóba került... |
|
Előzmény: 9690, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 14:18:56 (Csü) 9690. |
erga: 9680-ra Ă©n azt mondom, hogy semmi Ă©rtelme. Gábrosz: a tehetsĂ©g nem tanulhatĂł, akárki akármit mond. A tanĂtással pedig sok tudományban sokat lehet elĂ©rni, de nem az Ăşn. kĂ©szsĂ©g-tárgyakban. EgyĂ©bkĂ©nt pl. az analitikus gondolkodás, meg a gyors felfogás is alapvetĹ‘en adottság kĂ©rdĂ©se. Ha az nincs, akkor nincs mit fejleszteni sem. |
Az Utolsó Európai | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 14:16:23 (Csü) 9689. |
Alapvetően egyet tudok érteni ezzel a megközelítéssel, különösen ami a környezeti hatásokat illeti. Ahogy Moldova írta: nem mindegy, hogy ha a gyerek otthon nekiesik a polcnak, egy fedő esik a fejére, vagy egy Dante-kötet! Azt elég pontos megállapításnak érzem, hogy a tanulás lerövidíti az utat ahhoz, amit az emberiség már kitalált, bár azért az a veszély megvan benne, hogy így nehezebb lesz más/új eredményre jutni, mint amire a többség eddig jutott - magyarán elveszíthetünk valamit, amiben ott van a forradalmi újítás lehetősége. Pl. Schönberg sem állhatott volna elő a dodekafon megközelítéssel, amit a jövő századok új zenei alapvetésének szánt - más kérdés, hogy ebből nem valósult meg semmi. Túlbecsülte volna magát? Nem: a jövőt becsülte túl. Azt is gondolhatnánk, hogy korszakos zsenik számára a tanulás bizonyos fokon túl legalább annyi veszélyt rejteget, mint amennyi lehetőséggel kecsegtet, de hát korszakos zseniből - a definícióból következőleg - igen kevés van. Mindenki más jobban teszi, ha éjjel-nappal tanul... |
|
Előzmény: 9683, Gábrosz <; |
szürke bagoly | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 13:05:42 (Csü) 9688. |
A Corner's Pub még arról is HÍRES , hogy 28 éve ott tartottuk a lakodalmunkat "Zsuzska mamával", igaz akkor Szilas étteremnek hívták. Az útmutató bőséges , kimerítő (italilag) és jó humorra vall. (Megmutatkozik az irói tehetség,pedig Ágoston tudtommal nem is járt konzervatóriumba.) |
|
Előzmény: 9685, Goston |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 12:35:07 (Csü) 9687. |
Kocsma az egész világ. | |
Előzmény: 9686, etzilburg |
etzilburg | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 12:26:09 (Csü) 9686. |
Ezek után ki akar a művelődési házba menni... |
|
Előzmény: 9685, Goston |
Goston | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 12:17:05 (Csü) 9685. |
Az egyértelmű tájékozódás érdekében megadjuk a főbb navigációs pontokat. Az Örs vezér térről az Ikea elől indul a Csömörre vezető Weekendbus feliratú koncepciós buszjárat. /Igaz, hogy errefelé népies tájszólásban úgy mondják, hogy koncessziós, de így nincs semmi értelme!/ A Rákosi útra fordulva a következő tájegységeket látjuk. Néhány perc után először az Arany Folyó Kinai Étterem tűnik fel a bal oldalon. A figyelmes utazó figyelmét azonban nem kerüheti el a jobb oldalon a Szalon sörös napernyők alatt megbúvó kiskocsma sem. Kisvártatva ismét balra kell tekinteni, ahol meglátjuk a Corner’s Pizzeriát /Stella Artois/, majd a Corner’s Pub /Kronenbourg/ nevű vidám egységet. Nemsokára az utca másik oldalán feltűnik az Arany Serleg Borpatika, majd szintén ezen az oldalon a Bagoly Söröző /Staropramen/. Ne szóljatok,ők még nem tudják, hogy Bagoly bort iszik. Ezután balra egy nemrég nyitott éttermet látunk, a nevét röstelleném leírni, ugyanis ő nem tett ki egyetlenegy sörmárkát se. A hamarosan feltűnő Coca-Cola tábla senkit ne tévesszen meg, az épület belsejében valódi alkohol-nagykereskedés van! Csömör irányába fordulva a sarkon a „Netovább” Söröző /Arany Ászok/ állja utunkat. Elhaladunk a Magnum Music Pub, majd a Fészek Étterem mellett. Ezután hosszú, majd 1 km-es kietlen táj következik. Csömörre érkezve sűrűsödnek az útjelző táblák. Először az Osterbräu Söröző majd Yantra Söröző /Beck’s/ következik. Az ezt követő megálló a Löwenbräu Söröző /volt ÁFÉSZ-kocsma/. A Művelődési Házhoz a Zöldfa éttermen /Stella Artois, Krusovice, Radeberger / túl, de még a Kerék Korcsmán /Stella Artois/ és a Pilsner Urquell sörözőn innen kell leszállni. Ez utóbbi intézetet látogattuk Bagollyal a Beatles-est tiszteletére. Aki még mindig nem találja a Műv. Házat, az keresse a Vörösmarty u. 1. sz. alatt! |
|
Előzmény: 9684, Goston |
Goston | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 12:08:09 (Csü) 9684. |
Levente születésnapján felhívom a figyelmet a máj. 3-án este 6 órakor Csömörön tartandó előadásra, mely a Hírekben is megtalálható: A Pilis titkai Szörényi Levente előadása a Holdvilágárok-beli ásatások folytatásáról Minden érdeklődőt szeretettel várunk! Helyszín: Csömör, Petőfi Sándor Művelődési Ház Csömör nem a világ végén van! Az Örs vezér térről félóránként indulnak buszok, a fél hatkor indulóval hat előtt kényelmesen oda lehet érni, a busz a Műv.Ház előtt áll meg. A könnyebb idetalálás érdekében a következőkben adok egy remélhetőleg pontos útleírást. |
Gábrosz <; | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 11:16:24 (Csü) 9683. |
Ha csak gondolataid vannak, azok még "csak magadnak" is lehetnek, nem biztos, hogy ki akarnak jönni... Ebben a "kijönni akarás"-ban, amit írtam, több van ennél... Egyszerűbb formában ez a közlésvágy, ami egy egészen természetes emberi dolog - de ha művészi szintre emelik az alkotók, akkor lesz az alkotás... Van mégegy kulcs is, az ihlet, ami erőlteti a kijönni akarást. A tehetség viszont szerintem csak részben veleszületett dolog, ahogy írod, de nagy jelentőséget tulajdonítok az ember környezetének, amiben felnő, amiben él, ami hatással van rá (minden, még a fal színe is hat az emberre), a különféle társaságok, akikkel kapcsolatban van (család, haverok, suli, stb.).. Mindezek a tényezők alakítják ki az emberben, hogy mi iránt fog érdeklődni, milyen intenzíven - ha nagyon, és sokat is foglalkozik valamivel az illető, eljut arra a szintre, hogy "tehetséges"-nek mondják, pedig csak nagy gyakorlata van. (Már a kisgyerekkorban elkezdődik!) Nagyjából tehát szerintem az alkotás ezek alapján így épül föl: művészi közlésvágy (az ihlettel), művészi tudás + képességek (genetikai, gyakorlati, elméleti [a sok gyakorlat meghozza az elméleti tudással megegyező szintet]). (Tanítás [deduktív]: az ember magától is ki tudná találni pl. a természettudományokat [induktív úton], de sokkal több időbe kerülne, mintha elmondanák neki, hogy ezek vannak -- mindkét úton eljut ugyanaddig az ismeretig... - ugyanígy a "zeneszerzés-, versírás-tanítással") |
|
Előzmény: 9677, benzol |
hulio | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 11:04:09 (Csü) 9682. |
Én kb. 50-50-et teszek mindkét oldalra. Tehetség nélkül egyszerűen nem megy a dolog, a szabályok ismerete pedig szintén nélkülözhetetlen. És mindkét oldalra egyenlően oszlik meg a nyelvhelyességi összetevő is. Mert vannak a nyelvnek szabályai, amelyeket ismerni illik, és amelyek helyes alkalmazásához tehetség, érzék szükségeltetik. Lehet, hogy kevés is a tehetség oldaláról az 50, mert ahogy itt ecsetelni próbáltam, a "technikai" ismeretekhez és azok alkalmazásához kellhet az 50-50, és akkor még hol van a látásmód, a ritmusérzék, a kifejezőkészség... |
|
Előzmény: 9678, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 10:48:20 (Csü) 9681. |
Jó, mondjuk főleg azért írok szívesen 10-et, mert ez jobban elismeri a szerzők munkáját. | |
Előzmény: 9679 |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.26 10:13:09 (Csü) 9678. |
Akkor én feldobok egy olyat, hogy 10% tehetség, 90% tanult összetevő. Mire Te? | |
Előzmény: 9677, benzol |
<< < 819 820 821 822 823 824 825 826 827 > >> |
|